Elektrokola

Nejlepší elektrokola 2024 + recenze

Pohodlnější, jednodušší i příjemnější jízda. Právě to umožňuje kolo se systémem elektrického pohonu. Elektrokola se v současnosti těší velké oblibě, a na trhu tak přibývají stále nové a nové modely. Který z nich si vybrat? V našem spotřebitelském testu jsme se věnovali analýze a porovnávání parametrů několika modelů. Na základě důkladného průzkumu nakonec zvítězilo horské elektrokolo Crussis e-Largo.

Publikované: 29.06.2021
Aktualizované: 03.04.2024

Jaké elektrokolo koupit?

Chcete si vybrat elektrokolo, ale ztrácíte se v množství informací? Nabízíme vám krátký přehled modelů z našeho testu, ve kterém shrneme jejich důležité parametry. Představíme vám produkty označené štítkem celkového vítěze, cenového trháku a také tipu naší redakce.

Názov Hodnotenie Detail
Crussis e-Largo   ✔   Víťaz testu5*Zobrazit produkt
Leader Fox Park City   ✔   Cenový trhák5*Zobrazit produkt
Crussis e-Fionna   ✔   Náš TIP5*Zobrazit produkt

Víťaz testu
Crussis e-Largo

Crussis e-Largo

Pánské elektrokolo s nosností 120 kg, max. dojezd 130 km, středové umístění motoru, Li-Ion baterie, chybí blatníky, stojan a osvětlení.

Zobrazit více info

Elektrické kolo spotřebitelé hodnotí pozitivně především díky dobré výdrži akumulátoru s kapacitou 630 Wh / 36 V. Kolo je vybaveno elektromotorem Bafang Max Drive s výkonem 80 Nm. Maximální dojezd činí 130 km. Plusem je také integrovaný snímač šlapání. Ovládání zátěže se provádí elektronicky přes malý barevný LCD displej, který zobrazuje základní údaje, jako jsou rychlost, ujetá vzdálenost či stupeň dopomoci. Těch má kolo až 5. Kolo má odpruženou přední vidlici.

Cenový trhák
Leader Fox Park City

Leader Fox Park City

Unisex elektrokolo s nosností 120 kg a dojezdem až 100 km, Li-Ion baterie s kapacitou 468 Wh, 250W motor, bohaté příslušenství.

Zobrazit více info

Cenově dostupné elektrické kolo s praktickým dojezdem 60 až 100 km a 28palcovými koly. Městské kolo je vybaveno elektromotorem Bafang s maximálním výkonem 350 W. Svou konstrukcí je vhodné pro ženy i muže. Maximální nosnost hliníkového rámu je 120 kg. Pohodlnost jízdy zvyšuje také odpružená přední vidlice. Inovativním prvkem je přehledný černobílý LCD displej, který funguje jako palubní počítač. Elektrokolo umožňuje také volbu několika přednastavených režimů. Kolo je dodáváno s předním i zadním LED osvětlením a blatníky.

Náš TIP
Crussis e-Fionna

Crussis e-Fionna

Dámské elektrokolo s nosností 120 kg a dojezdem 130 km, Li-Ion baterie s kapacitou 630 Wh, motor Bafang M400 s točivým momentem 80 Nm.

Zobrazit více info

V kategorii dámských elektrokol je tento model cenově dostupným a nabídne skvělý dojezd – až 130 km. Horské kolo má 29palcová kola s terénním pláštěm. Baterie Panasonic má kapacitu 630 Wh. Elektromotor dosahuje maximálně 80 Nm a výkonu 500 W. Rám je z hliníku, brzdy jsou kotoučové a přední vidlice je odpružená. Lze ji i uzamknout. Základní informace o rychlosti, najetých kilometrech a jiných parametrech vám poskytne malý barevný LCD displej. Elektrokolo poskytuje až 5 úrovní asistence.

Obsah článku:

Hodnocené parametry

Při výběru vhodného elektrokola hrají důležitou roli právě parametry a vlastnosti produktu. Abychom vám rozhodování co nejvíce usnadnili, v našem srovnávacím testu jsme se zaměřili na ty nejdůležitější z nich. Podrobně jsme analyzovali a hodnotili modely jak pro ženy, tak i pro muže. Na které parametry jsme tedy v průzkumu kladli největší důraz?

Druh elektrokola
Baterie
Typ pohonu a výkon motoru
Velikost a materiál rámu
Kola
Nosnost

Náš srovnávací test zahrnuje několik modelů z podobných, ale i odlišných cenových kategorií. Jednotlivá elektrokola jsme porovnávali na základě relevantních informací z portálu Heureka a dalších e-shopů. Vybrali jsme modely od známých a dostupných výrobců, jakými jsou Crussis, Spirit, Apache či Scott. Při celkovém hodnocení jsme samozřejmě nezapomněli přihlédnout i k názorům a ohlasům samotných spotřebitelů.

Proč důvěřovat našemu testu?

Náš test je založen na detailním a objektivním srovnání vybraných spotřebičů. Precizní analýzou a průzkumem trhu za pomoci stanovení přísných kritérií vybíráme ty nejlepší produkty a šetříme vám tak mnoho času, který byste jinak strávili hodinami hledání informací na internetu.

Záleží nám na tom, abychom vám přinesli všechny podstatné informace o jednotlivých produktech na jednom místě a pomohli vám vybrat to nejlepší, co je na trhu k dispozici. Sledujeme prodejnost jednotlivých modelů a jejich reálné hodnocení ostatními zákazníky.

Nepropagujeme žádnou značku ani žádného prodejce. Soustředíme se na objektivní a důvěryhodné hodnocení na základě osobních zkušeností, ale také analyzujeme zahraniční testy a reference zákazníků či odborníků, kteří měli možnost konkrétní produkt reálně otestovat.

Recenze elektrokol

Nevíte, které elektrokolo se vyplatí? My jsme za vás důkladně zjišťovali a porovnávali jednotlivé parametry vybraných modelů. Na základě informací z několika e-shopů či hodnocení zákazníků jsme shrnuli jejich silnější i slabší stránky. Nabízíme vám tak stručný přehled několika elektrokol.

Víťaz testu

Crussis e-Largo

Pánské elektrokolo s nosností 120 kg, max. dojezd 130 km, středové umístění motoru, Li-Ion baterie, chybí blatníky, stojan a osvětlení.

Prohlédnout nejlepší nabídku

Elektrické horské kolo Crussis e-Largo 7.8 je spotřebiteli hodnocené velmi pozitivně. V našem srovnávacím testu se nachází i díky poměru ceny a kvality. Je určené k jízdě v terénu a je vybavené odpruženou vidlicí Suntour XCM HLO D29″ se zdvihem 100 mm. Vidlice je velmi přizpůsobivá. Nejde však o vysloveně terénní kolo, snadnější terén však zvládne bravurně. Maximální hmotnost cyklisty je 120 kg. Z konstrukčního hlediska je důležitý také průměr kol, ta mají 29 palců. Důležité jsou také účinné kotoučové hydraulické brzdy. Malý LCD displej na řídítkách vám umožňuje nastavit si intenzitu asistence v 5 úrovních.

Displej zobrazuje informace o stavu baterie, stupni asistence, ujeté vzdálenosti i aktuální rychlosti. Naleznete na něm USB port k nabíjení mobilních zařízení (mobil, navigace). Elektromotor Bafang Max Drive má točivý moment 80 Nm. Výrobce elektrokol Crussis není na trhu žádným nováčkem a silnou stránkou jeho elektrických kol, kterou pozitivně hodnotí i spotřebitelé, je baterie a její výdrž. Vyjímatelná baterie Panasonic Li-ion s kapacitou 630 Wh / 36 V nabídne spolu s motorem dojezd maximálně 130 km. Záleží na stupni pomoci, který bude zvolený. Měnič kola i řazení jsou značky Shimano. Rám kola je z hliníku.

U horského kola je důležité také to, jaké má pláště, v tomto případě má kolo MAXXIS Ardent. Ke kolu jsou dodávány pedály a sedlo selle Royal. Kladně hodnotíme torzní snímač šlapání, který automaticky sleduje úroveň zátěže, přičemž v okamžiku, kdy motor pocítí, že se při šlapání namáháte více, dokáže reagovat a míru asistence zvýší. Motor má obecně nejpraktičtější umístění – středové. Drobným nedostatkem je, že elektrické kolo Crussis není dodávané s blatníky, a někomu může chybět i stojan, který však pro horská kola není tak důležitý. Toto příslušenství nedodává vícero výrobců. Při koupi dávejte pozor na odlišné kapacity baterie, prodejci mají často v nabídce několik variant, které se z hlediska výdrže mohou lišit.

Pozitíva

Výdrž akumulátoru
Poměr ceny a výkonu
Pozitivní recenze

Negatíva

Bez stojanu a blatníků

Typ: pánské/horské ● Nosnost: 120 kg ● Maximální dojezd: 130 km ● Baterie: vyjímatelná / Panasonic Li-ion ● Kapacita baterie: 36 V / 630 Wh ● Otáčky motoru: Bafang Max Drive / 80 Nm ● Umístění motoru: středové ● Maximální výkon: 500 W ● Průměr kol: 29″ ● Pláště: MAXXIS Ardent 29″ × 2,40″

Cenový trhák

Leader Fox Park City

Unisex elektrokolo s nosností 120 kg a dojezdem až 100 km, Li-Ion baterie s kapacitou 468 Wh, 250W motor, bohaté příslušenství.

Prohlédnout nejlepší nabídku


Recenzia

Z hlediska ceny jde o jedno z nejdostupnějších elektrokol, a to i v poměru k výkonu. Leader Fox Park City je městské kolo s nosností 120 kg a průměrem kol 28 palců. Komfortnost jízdy je vyšší i díky odpružené přední vidlici. Součástí dodávky je přední a zadní LED osvětlení, které plní praktický i bezpečnostní účel. Kolo je vhodné pro muže i ženy.

Elektrické kolo disponuje akumulátorem LG s kapacitou 467 Wh – 13 Ah (36 V), který je umístěn na zadním nosiči kola. Elektromotor značky Bafang disponuje jmenovitým výkonem 250 W. Maximální výkon činí až 350 W. V praxi se dojezd elektrokola liší podle hmotnosti jezdce či typu terénu. Maximální dojezd je 100 km, v praxi se dostanete na úroveň 60 až 100 km, což je v poměru k ceně a výkonu opravdu perfektní parametr. Elektromotor disponuje plynulým tahem a z hlediska otáček dosahuje max. 45 Nm. Motor je tichý a je umístěný v zadním náboji kola. Za výhodu považujeme fakt, že je elektromotor vybaven volnoběžkou, takže neklade žádný odpor, a proto – pokud asistenci elektromotoru využívat nepotřebujete – můžete pohodlně jezdit na kole.

Baterii můžete dobíjet přímo na kole. Součástí dodaného příslušenství je rychlonabíječka s nabíjecím proudem 3 A. Výdrž baterie je odhadována na 800 až 1 200 nabíjecích cyklů (plných). Z nuly na plný stav se baterie nabíjí přibližně šest hodin, na 80 % kapacity je to o dvě až tři hodiny méně. Kolo je dodáváno s blatníky či předním a zadním LED osvětlením. Hmotnost celého kola i s baterií je 24 kg. Maximální nosnost je 120 kg.

Rám kola je z hliníku, i proto není hmotnost kola tak vysoká. Z hliníku je také představec a náboje kola, které disponují praktickým rychloupínáním. Použity jsou standardní pláště na jízdu ve městě o průměru 28 palců. Co se týče dalších mechanických dílů, použity jsou díly Shimano série Tourney – přehazovačka i řazení. Hliníkový je také převodník se třemi ozubenými kolečky značky Prowheel. Zadní pastorek má sedm rychlostí. Celkově je tak k dispozici 21 převodů. Přestože série Tourney nepatří k těm nejlepším a nevyrovná se sérii Acera nebo Altus, v dané cenové kategorii jde o standardně používané díly.

Velice oceňujeme i LCD displej, který se nachází na řídítkách. Umožňuje volbu režimu pohonu (Off, Eco, Tour, Sport, Turbo). Při prudkém stoupání výrobce doporučuje používat režim Walk, který omezí rychlost na 6 km/h, aby nedošlo k jeho přetížení. Displej zobrazuje aktuální rychlost, ujeté kilometry, stav baterie nebo čas. Ovládání displeje je jednoduché, a to za pomoci klikacího mechanismu, který se rovněž nachází na řídítkách. Menším zklamáním jsou jen klasické V-brake – ráfkové brzdy Tektro. Kotoučové brzdy by rozhodně byly lepším a praktičtějším řešením. Sedlovka má průměr 30,9 mm a je dlouhá 300 mm. Za účelem komfortní jízdy je použito pružinové sedlo Selle Royal Wave.

Elektrokolo určitě nezklame, pokud se denně přesouváte po městě a hledáte alternativu chůze, auta či městské hromadné dopravy, elektrické kolo Leader Fox Park City je skvělá volba. Vynikající dojezd 100 km je skvělým parametrem. Velmi dobře uživatelé hodnotí komfortnost jízdy. Obrovskou výhodou oproti jiným městským kolům je odpružená přední vidlice se zdvihem 45 mm. Elektromotoru Bafang, umístěnému v zadním náboji kola, výkon nechybí. Motor má dostatek otáček. Ekonomika jízdy je navíc regulovatelná až 5–6 režimy, které můžete nastavovat na praktickém černobílém LCD displeji. Ten zobrazuje stav baterie, rychlost a jiné parametry. Jedná se tak o malý palubní počítač.

Spotřebitelé uvádějí, že kolo má velmi dobré jízdní vlastnosti, snadno se ovládá a nevýhodou není ani jeho hmotnost, 24 kg spolu s baterií není žádná tragédie. Kritiku vyjadřujeme směrem k méně účinným ráfkovým brzdám. Kolo však není určené k agresivnější jízdě, proto svůj účel splní. Elektromotor disponuje senzorem šlapání a vybaven je také volnoběžkou, takže jeho tah nemusíte vůbec využívat. Motor můžete aktivovat, až když budete potřebovat pomoc, jelikož neklade odpor, šlapání vám nijak neztěžuje. Elektrokolo je dodáváno s LED osvětlením vpředu i vzadu, blatníky i komfortním pružinovým sedlem. Toto kolo k jízdě ve městě určitě doporučujeme a za dané peníze jde o skvělou koupi.

Pozitíva

Skvělý dojezd
Výkon elektrokola
Kvalitní zpracování (díly)

Negatíva

Pouze ráfkové brzdy

Typ: městské ● Nosnost: 120 kg ● Maximální dojezd: 60–100 km ● Baterie: vyjímatelná / Panasonic Li-ion ● Kapacita baterie: 36 V / 468 Wh / 13 Ah ● Elektromotor: Bafang / 250 W ● Max. otáčky motoru: 45 Nm ● Umístění motoru: středové ● Maximální výkon: 350 W ● Průměr kol: 28″ ● Pláště: CST, 42.622 ● Brzdy: Tektro V-brake / ráfkové

Náš TIP

Crussis e-Fionna

Dámské elektrokolo s nosností 120 kg a dojezdem 130 km, Li-Ion baterie s kapacitou 630 Wh, motor Bafang M400 s točivým momentem 80 Nm.

Prohlédnout nejlepší nabídku

Jedná se o modelovou řadu z roku 2022. Podobně jako pánské horské elektrické kolo Crussis e-Largo nabídne spotřebitelům optimální parametry za poměrně dobrou cenu. Horské kolo můžete také zakoupit ve více variantách. Nejdůležitější je všímat si kapacity baterie. My jsme do svého srovnávacího testu vybrali model se 630W baterií. Výdrž baterie, resp. samotný dojezd kola činí 130 km. Uživatelé v recenzích dojezd deklarují. Akumulátor je umístěný ve středu rámu kola. Výhodou je, že baterie Panasonic Li-ion 36 V je vyjímatelná, nabíjet ji tak můžete i mimo kolo.

Hliníkový rám je sice lehký, ale berte v úvahu, že váhu kola zvyšuje elektromotor, je tedy těžší než běžná kola daných rozměrů. Měnič a řazení mají na starosti komponenty značky Shimano. Elektromotor Bafang Max Drive s maximálním výkonem 80 Nm – 500 W pracuje spolehlivě a velmi tiše. Nám se na kole líbí i praktický LCD displej, který zobrazuje základní parametry. Nejdůležitější je úroveň dopomoci, kterou vám elektromotor poskytne, úrovní je celkem 5. Kromě stupně asistence zobrazuje barevný displej i rychlost, ujetou vzdálenost a také stav baterie. Údajům můžete spolehlivě důvěřovat. Kolo dostanete bez blatníků, toto příslušenství je potřeba dokoupit.

Dámské horské kolo s elektrickým pohonem má maximální nosnost 120 kg. Kola o rozměru 29 palců jsou pokrytá pláštěm MAXXIS Ardent. Dezén je tak hustší a členitější. Přece jen jde o horské kolo s odpruženou přední vidlicí Suntour XCM HLO DS 29″ se zdvihem 100 mm. Vidlice je uzamykatelná. Brzdy jsou kotoučové – hydraulické, což je při vyšší rychlosti obrovská výhoda. Samotný panel má USB port, můžete si tak průběžně dobíjet například navigaci nebo mobilní telefon.

Pozitíva

Skvělá výdrž baterie
Design kola
Silné hydraulické brzdy

Negatíva

Bez blatníků a stojanu

Typ: dámské/horské ● Nosnost: 120 kg ● Maximální dojezd: 130 km ● Baterie: vyjímatelná / Panasonic Li-ion ● Kapacita baterie: 36 V / 630 Wh ● Otáčky motoru: Bafang Max Drive / 80 Nm ● Umístění motoru: středové ● Maximální výkon: 500 W ● Průměr kol: 29″ ● Pláště: MAXXIS Ardent 29″ × 2,40″

Lacná kvalita

Spirit Joy

Unisex elektrokolo s nosností 110 kg a dojezdem 120 km, Li-Ion baterie s kapacitou 648 Wh, 250W motor, bohaté příslušenství.

Prohlédnout nejlepší nabídku

O něco levnější, ale pro své účely dostačující. Spirit Joy je skládací elektrokolo určené primárně k jízdě ve městě. Integrovaná baterie Li-lon s články Samsung je uložena v profilu rámu. Její kapacita s hodnotou 648 Wh (18 Ah) tak odpovídá možnostem využití tohoto modelu. Výhodami jsou také snadné nabíjení baterie (4 až 6 hodin) a možnost dojezdu na jedno nabití až 120 km.

Motor Bafang BLDC se standardním výkonem 250 W dosáhne rychlosti do 25 km/h. Převodovka se nachází v zadním kole, což zajišťuje snadnější manipulaci s kolem vepředu. Nevýhodou může být větší hmotnost v zadní části elektrokola, s čímž souvisí rychlejší opotřebení některých komponentů. Skládací konstrukce je dobře vyvážená s velikostí rámu 16″ a velikostí kol 20″. Nízká hmotnost 23 kg a poměrně vysoká nosnost 110 kg jsou rovněž vítanými vlastnostmi. Tento model má poměrně bohaté příslušenství. Součástí elektrokola jsou blatníky, osvětlení, zadní nosič, boční stojan a zvonek.

Pozitíva

Skládací konstrukce
Rychlé nabíjení
Příslušenství

Negatíva

Menší dojezd

Typ: unisex ● Nosnost: 110 kg ● Maximální dojezd: 120 km ● Baterie: Samsung Li-ion ● Kapacita baterie: 648 Wh ● Umístění motoru: zadní ● Maximální výkon: 250 W ● Hmotnost: 23 kg ● Průměr kol: 20″ ● Rám: 16″

Pre náročných

Scott Contessa Active eRide

Dámské elektrokolo s integrovanou baterií PowerTube 500 Wh, motor Bosch Active Line Plus, hmotnost 24,3 kg, dodává se bez blatníků a stojanu.

Prohlédnout nejlepší nabídku

Nejvyšší cenovou kategorii v našem testu prezentuje Scott Contessa Active eRide. Dámské horské elektrokolo s integrovanou baterií PowerTube 500 Wh může dosahovat reálného dojezdu až 120 km. Údaj o dojezdu však výrobce neuvádí. Ve srovnání s předchozími modely a s ohledem na cenu tohoto modelu však vnímáme uvedené parametry jako poměrně slabší.

Pohonnou jednotkou je Bosch Active Line Plus, výkon opět není uvedený, avšak vzhledem k dojezdu a integrované baterii může jít o standardní výkon 250 W, který je srovnatelný s hodnotami u levnějších krosových modelů. Přestože je určený i do náročnějšího terénu, jde o poměrně lehký model s hmotností 24,3 kg, což mohou mnohé zákaznice ocenit. Dostatečnou stabilitu zajišťuje hliníkový rám (speciálně navržený pro ženy) a také kola o velikosti 29″. Nevýhodou je fakt, že blatníky a stojan je potřeba dokoupit.

Pozitíva

Nízká hmotnost
Baterie PowerTube 500 Wh
Kvalitní provedení

Negatíva

Vysoká cena
Chybí důležité informace o produktu

Typ: dámské ● Nosnost: - kg ● Maximální dojezd: - km ● Baterie: PowerTube ● Kapacita baterie: 500 Wh ● Umístění motoru: středové ● Maximální výkon: - W ● Hmotnost: 24,3 kg ● Průměr kol: 29″ ● Rám: -″

Kellys Tayen R50

Dámské elektrokolo s nosností 120 kg a dojezdem 200 km, baterie s kapacitou 720 Wh, motor Shimano Steps E7000 s točivým momentem 60 Nm.

Prohlédnout nejlepší nabídku


Recenzia

Kvalitně zpracované elektrické kolo Kellys Rayen je určeno primárně pro dámské publikum. Jedná se o horské kolo s konstrukcí hardtail, tedy přední odpruženou vzduchovou vidlicí. Kolo disponuje motorem Shimano. Rám je vyroben z hliníku. Řazení i brzdy dodává také značka Shimano.

Elektrokola Kellys jsou na našem trhu populárním „tovarem“. Kellys Tayen R50 je vybaven elektromotorem Shimano Steps E7000 (36 V) s maximálním točivým momentem 60 Nm. Díky tomu jeho výkon cítit i při jízdě v terénu. Praktický výkon a moment při záběru kola určitě nechybí. Špatně na tom není ani vyjímatelná baterie Kellys Re-Charge V10 s kapacitou 720 Wh / 20 Ah. Výrobce udává dojezd na úrovni 150 až 200 km. Mnoho závisí na terénu i hmotnosti jezdce. Jízda na kole je také díky vzduchové vidlici Rock Shox 35 Silver RL Boost velmi komfortní. Zdvih vidlice je 120 až 140 mm. Řídítka KLS Active RiseBar mají šířku až 70 cm pro pohodlný úchop a lepší stabilitu během jízdy.

Výrobce vsadil na komponenty vyšší třídy značky Shimano. Kromě zmiňovaného motoru je od něj i kompletní převodová sada. Řazení Shimano Deore SL-M41000 R-Rapidfire Plus spolupracuje s měničem Shimano Deore M5120, přehazovačkou a kazetou Shimano Deore. Horské kolo má 10 převodů. Shimano Altus je modelová řada hydraulických kotoučových brzd o průměru 180 mm.

V základu je dodáváno standardní sedlo Selle Royal Vivo. Kola mají průměr 29 palců a model je dodáván s plášti Schwalbe Nobby Nic Performance 29“ x 2,35“. Zákazníci hodnotí kvalitu zpracování na velmi dobré úrovni. Celý rám je odlehčen díky hliníkové konstrukci. Základní informace o stavu baterie, dojezdu, rychlosti i ujeté vzdálenosti kola prezentuje cyklopočítač Shimano SC-E5000 se dvěma manuálními tlačítky pro snadné ovládání i během jízdy.

Referencí zákazníků není mnoho, ale vycházející z dostupných názorů, elektrické kolo splňuje všechna kritéria. Elektromotor neztrácí v potřebných okamžicích výkon a síly i točivého momentu má dostatek. Jízda na kole je komfortní, což je také zásluhou odpružené – vzduchové přední vidlice. Dámské horské kolo Kellys Tayen R50 nezklame ani kvalitou zpracování. Rám je hliníkový a většině dílů patří do vyšší třídy výrobce Shimano.

Důkazem toho jsou hydraulické brzdy Shimano Altus o průměru 180 mm, ale také řazení a měnič Shimano Deore. Komfort jízdy zvyšuje také kvalitní sedlo Selle Royal Vivo. Kolo má motor i baterii umístěnou po středové ose rámu. Hmotnost je díky tomu dobře rozložená a elektrokolo má nízké těžiště, což také zlepšuje jízdní vlastnosti kola. Dojezd udávaný výrobcem je v rozmezí 150 až 200 km. Dodáván je s plášti Schwalbe a kola mají průměr 29“. Cyklopočítač Shimano SC-E5000 nenabízí žádné pokročilé funkce, ale svůj praktický účel plní na výbornou.

Pozitíva

Kvalitní komponenty Shimano
Dobrý dojezd
Komfort jízdy

Negatíva

Cena

Typ: dámské/horské/hardtail ● Nosnost: 120 kg ● Maximální dojezd: 150 – 200 km ● Baterie: vyjímatelná/KELLYS Re-Charge V10 ● Kapacita baterie: 36 V/720 Wh/20 Ah ● Elektromotor: Shimano Steps E7000 / 60 Nm ● Umístění motoru: středové ● Brzdy: Shimano Altus/kotoučové/180 mm ● Průměr kol: 29″ ● Pláště: Schwalbe Nobby Nic Performance 29“ × 2,35“

CTM Wire Xpert

Pánské elektrokolo s nosností 120 kg, max. dojezd 120 km, středové umístění motoru, 630 Wh baterie, chybí blatníky, stojan a osvětlení.

Prohlédnout nejlepší nabídku


Recenzia

Horské kolo s integrovaným elektromotorem Bafang a baterií od společnosti Samsung. Elektrokolo disponuje 11 rychlostmi a díky dojezdu je vhodné i na delší cyklovýlety. Jízdu po nerovném terénu zpříjemňuje odpružená přední vidlice se zdvihem až 120 mm. Dodáváno je s kvalitními terénními plášti WTB.

Horské elektrokolo CTM Wire Xpert nabízí dobrý poměr mezi cenou a výbavou. Zároveň na první pohled zaujme unikátním designem. Hliníkový rám působí velmi mohutně a oproti některým elektrickým kolům je středová část výrazněji hrubší. Právě ve středové části je umístěn elektromotor Bafang M500 s maximálním točivým momentem 95 Nm. Motor je velmi nápomocný při jízdě do kopce nebo dokonce při rozběhu. Nerovnosti velmi dobře filtruje přední vidlice Rock Shox Judy Silver TK, SA se zdvihem až 120 mm.

Přestože jde o horské kolo, není stavěno na prudké sjezdy ani na akrobatické skoky a podobně. Rekreační ježdění po štěrkovině či lesních cestách je pro jeho vlastnosti ideálním prostředím. Standardní dojezd je na úrovni 50 až 100 km v závislosti na několika faktorech. Maximální dojezd je 120 km. Baterie se po úplném vybití nabije za přibližně 6 hodin. Kapacita baterie Samsung je 630 Wh. Celková hmotnost kola je 24,7 kg a maximální nosnost 120 kg.

CTM Wire Xpert využívá řazení Shimano Deore SL-M5100 s 11stupňovým převodníkem Bafang 38T (170 mm). Hydraulické kotoučové brzdy Shimano MT410 mají průměr 170 mm a velmi dobrý účinek. Řídítka i představec jsou z výroby samotného producenta CTM. Průměr řidítek je až 72 cm, což umožňuje držení na široce a zlepšuje to ovladatelnost. Na druhé straně někomu široké držení řídítek nemusí zcela vyhovovat. Elektrokolo je vybaveno sedlem SR Vivo Ergo Man, které je posazeno na sedlovce CTM 350 x 31,6 mm.

Elektrické kolo je dodáváno s terénními plášti WTB Trail Boss o rozměrech 29 x 2,4“. Přehledný cyklopočítač Bafang s podsvíceným LCD displejem zobrazuje základní parametry – aktuální rychlost, spotřeba energie, stav baterie nebo zvolenou pomocnou sílu elektromotoru. Nastavit si můžete také zobrazování ujeté vzdálenosti, celkový počet kilometrů nebo dojezd. Vestavěný je USB vstup pro napájení zařízení, například osvětlení nebo telefonu.

Toto elektrokolo z dílny slovenského výrobce kol CTM své majitele jistě potěší. Rozhodně nezklame kvalitním zpracováním, přestože některé spoje rámu by potřebovaly vizuálně doladit. Funkčnost, jinak velmi masivně působícího hliníkového rámu je velmi dobrá. V jeho těle se ukrývá 630Wh baterie, která nabízí dojezd od 50 až do 120 km. Kellys Tayen R50 nabízí dojezd 150 až 200 km díky baterii 720 Wh. Chválíme elektromotor Bafang M500 s 95 Nm. Dlouhodobě prokazuje, že výkonem překonává i dražší konkurenci. Převodník má 11 rychlostí. Velice se nám líbil kvalitní cyklopočítač s LCD displejem. Ani mnohé dražší modely nedisponují tak přehledným počítačem. Ten zobrazuje podstatné hodnoty.

V poměru ceny a výkonu elektrokolo nabízí velmi solidní parametry. Opomenout nemůžeme jen některé méně kvalitní komponenty z nižší kvalitativní řady. Neplatí to však o odpružené vidlici ani soustavě řazení Shimano Deore. Častěji si uživatelé i u jiných kol stěžují na méně odolnou kazetu nebo brzdy Shimano MT410, které by bylo vhodné nahradit vyšší sérií. Přesto je efektivita hydraulických brzd velmi dobrá.

Pozitíva

Dostatečný výkon
Přehledný cyklopočítač
Kvalitní rám

Negatíva

Některé méně kvalitní komponenty
Spoje rámu – vizuální svary

Typ: pánský/horský/hardtail ● Nosnost: 120 kg ● Maximální dojezd: 60 – 120 km ● Baterie: Samsung ● Kapacita baterie: 630 Wh / 36 V / 17,5 Ah ● Elektromotor: Bafang M500 / 95 Nm ● Umístění motoru: středové ● Brzdy: Shimano MT410 / SMRT54M / kotoučové / 180 mm ● Průměr kol: 29“ ● Pláště: WTB Trail Boss 29“ × 2,4“ ● Hmotnost: 24,7 kg

Další zajímavé produkty

Při koupi produktů se obvykle zaměřujeme i na jejich životnost. Obzvlášť to platí u těch, které vyžadují větší investici. Proto je i při výběru elektrokola potřeba zvážit všechny možnosti, které se nám naskýtají. Pokud vás z recenzovaných modelů žádný neoslovil, nabízíme vám ještě několik dalších zajímavých alternativ.

Stabilní hliníkový rám a 27,5palcová kola nabízí dámské elektrokolo Crussis One-Guera 9.7. Zvládne s vámi i náročnější jízdy v terénu. Model se může pochlubit integrovanou baterií Li-lon (17,5 Ah), dojezdem až do 150 km a také výkonným středovým elektromotorem Bafang M500 s točivým momentem 95 Nm.

Pánský horský model Giant Talon E+2 patří do kategorie cenově nákladnějších. Kapacita baterie je poměrně slušná (13,8 Ah). Hnací silou je motor Giant by Yamaha s točivým momentem 50 Nm.

Třetí z možností je pánské krosové elektrokolo Scott Aspect eRide 950 s 29palcovými koly, zlitinovým rámem, integrovanou baterií a výkonným motorem Bosch (1000 Wh). Model vyniká ergonomickým sedlem.

Levnější Author Edict má rovněž co nabídnout. Jde o krosový model se speciálním pánským rámem. Elektrokolo příjemně zaujme svojí hmotností cca 21 kg a konstrukční výbavou pro krosová elektrokola (platforma pro připevnění stojanů, držák na láhev).

Poslední alternativou je horské e-kolo Apache Hawk Bosch Active Plus. Baterie SemiBOSCH Power Pack 500 Wh (13,4 Ah), dojezd do 155 km a středový motor Bosch Active Line Plus řadíme ke slušným vlastnostem tohoto modelu. Potěší je také 9 rychlostí.

Nejprodávanější podle Heureka.cz

Dražší, levnější, výkonnější či méně výkonná – která elektrokola se prodávají nejvíce? Nabízíme vám tabulku sestavenou podle cenového srovnávače Heureka.cz. Jednotlivé údaje pravidelně kontrolujeme, abyste tak měli přístup k aktuálním informacím.

Názov Hodnotenie Detail
Pells Thorr Base5*Zobrazit produkt
Crussis e-Largo 7.8-S5*Zobrazit produkt
Sava Deck 9.1+5*Zobrazit produkt
Crussis e-City 1.175*Zobrazit produkt
Cube Reaction Hybrid Performance5*Zobrazit produkt

Elektrokola už v současnosti nejsou velkou novinkou a stále více se dostávají do povědomí lidí. Konstrukčně jde víceméně o klasické kolo, které díky elektrickému pohonu umožňuje příjemnější zážitek z jízdy. Pomůže vám zdolat náročnější terén i delší vzdálenosti. Stejně tak šetří klouby, a tak ho uvítají senioři či lidé se zdravotními problémy. Elektrokola jsou však vhodná i pro městské typy, sportovní i dobrodružné povahy. Víte, co při výběru elektrokola zvážit a které parametry jsou důležité? Náš průvodce výběrem vám s tím pomůže.

Jak vybrat elektrokolo

  • Druhy elektrokol
  • Odpružení
  • Pohon
  • Výkon motoru
  • Úrovně asistence
  • Baterie
  • Velikost rámu
  • Nosnost
  • Hmotnost
  • Cena a renomovaní výrobci

Druhy elektrokol

Typů elektrokol je hned několik a vy je můžete využít jak v horách, tak i ve městě. Výběr správného modelu se tedy primárně odvíjí od toho, kdo bude jeho uživatelem (dámské, pánské, dětské modely, modely pro seniory) a na jakém povrchu bude využíván. Proto vám nyní nabízíme přehled základních druhů elektrokol.

Městská elektrokola

Jsou určená převážně k jízdám po silnicích či cyklostezkách. Díky konstrukci a jednoduchému ovládání se právě tento druh uvádí jako vhodný a bezpečný pro seniory. Zpravidla mají snížený rám, vzpřímený posed, lehkou a praktickou konstrukci. U městských modelů bývá odpojitelná baterie, jelikož je nutné její častější dobíjení.

Trekingová a krosová elektrokola

Další typ představují o něco univerzálnější modely, které najdou využití při delších rodinných výletech či kardiotrénincích. Trekingová a krosová elektrokola tvoří mezistupeň mezi městskými a horskými verzemi. Jsou vhodná na hladké cesty a také středně náročný terén. Oproti městským modelům mají méně vzpřímený posed a sportovnější stavbu. Typická jsou také užšími koly s velkým průměrem.

Horská elektrokola

Jsou vhodná zejména do složitějších terénů, hor i prudkých kopců. Pevná konstrukce a vysoký výkon motoru zajišťují bezpečnou a spolehlivou jízdu. Baterie se obvykle nacházejí pod rámovou trubkou, čímž zajišťují správné vyvážení. Kvalitní odpružení, citlivé spouštění motoru a převodovka s minimálně šesti převody již v dnešní době představují standard.

Silniční elektrokola

Silniční kola s elektrickým pohonem jsou určená na hladké, rovné povrchy. Počítají s menší dopomocí, a proto zaujmou spíše zkušenější cyklisty. Výhodou je nízká hmotnost a jednoduché ovládání. Slabší stránku však představuje menší baterie a motor.

Skládací elektrokolo

Skládací elektrokola

Jsou specifická zejména svou konstrukcí, menším průměrem kol a možností složení do polovičních rozměrů. Určená jsou spíše pro krátké vzdálenosti a poměrně jednoduchý terén. Díky nízké hmotnosti jsou praktická a výhodou je také dobrá skladnost.

Odpružení – základ komfortu

Dalším důležitým parametrem, na který při výběru nelze zapomínat, je odpružení. Souvisí s vidlicemi a má vliv na bezpečnost a komfort jízdy. Vidlice v podstatě ovlivňují to, jak se nerovnosti terénu odrážejí na konstrukci elektrokola. Obecně platí, že by se do rukou jezdce mělo přenášet pouze minimum otřesů. Odpružený typ se zpravidla lépe ovládá i na nestabilním povrchu, což je důležité zejména u horských modelů. Na druhou stranu vyžaduje větší investici a častější údržbu. Kvalitní odpružení elektrokol je v dnešní době standardem bez ohledu na druh elektrokola.

Pohon – typy podle polohy

Při rozhodování se zaměřte i na samotný pohon, jehož primárním úkolem je usnadnění vaší jízdy. Jelikož jde o hlavní hnací sílu elektrokola, patří mezi nejdůležitější parametry. Na základě polohy rozlišujeme 3 typy umístění elektromotoru.

  • Přední umístění elektromotoru: Elektropohon je na předním kole zpravidla u městských a skládacích modelů, protože je určený především na asfaltové cesty. Zajišťuje rovnoměrné rozložení hmotnosti a výhodou je také nízká cena.
  • Zadní umístění elektromotoru: Elektropohon na zadním kole se nejčastěji používá v případě horských nebo trekingových modelů – určených do mírného terénu. Právě díky zadnímu umístění umožňuje jednodušší manipulaci s předním kolem. Nevýhodou může být nerovnoměrné vyvážení a nápor na komponenty v zadní části (rychlejší opotřebení).
  • Středové umístění elektromotoru: Posledním typem je umístění ve středu elektrokola. Takové umístění je z hlediska vyvážení považováno za nejideálnější, a proto se nejčastěji využívá u horských modelů. Za silné stránky můžeme považovat vysoký efekt motoru a delší dojezd. Nevýhodou může být vyšší pořizovací cena.

Výkon motoru

Tento parametr nelze při výběru přehlížet. Výkon motoru je u většiny elektrokol standardní. Hodnota 250 W odpovídá rychlosti 25 km/h, což je maximální možná hranice stanovená zákonem. V praxi se můžete setkat také s modely se silnějším motorem (350 W). V takových případech bývá výkon uměle snižován, což s sebou přináší i jisté výhody – menší opotřebení a zvýšení celkové životnosti.

Horské elektrokolo

Úrovně asistence

Úkolem motoru je usnadnění jízdy. Zde je třeba si položit otázku, jak si zvolit potřebnou podporu? Právě k tomu slouží úrovně asistence (je jich zpravidla 5), které obvykle nastavíte na předních řídítkách pomocí LCD displeje.

  • Nejnižší nastavení (eco, při 5 úrovních jde o nízkou motorovou asistenci, tedy 1–2) je často uváděné jako maximální dojezd. Při záběru pedálu bude motor poskytovat 25 až 80 % úrovně pomoci. Využívání tohoto režimu maximalizuje dojezd a je vhodný zejména na plochých terénech.
  • Úroveň asistence se v normálním režimu nastavuje na 3, dojezd redukuje přibližně na polovinu.
  • Nejvyšší úroveň asistence (vysoká motorová asistence 4–5) se nedoporučuje používat při extrémním a dlouhém stoupání. Vyšší výkon se přizpůsobuje jízdě a poskytuje tak maximální pomoc. Režim je však třeba využívat na krátké vzdálenosti, neboť snižuje samotný dojezd.

Baterie a dojezd

Baterie je základem celého elektrokola. Mezi nejpoužívanější baterie v současnosti patří Li-Pol, Li-lon či Phylion, jejichž ceny odpovídají příslušné kvalitě. Životnost baterií se dá zobecnit na přibližně 4–8 let používání, záleží však samozřejmě na způsobu využití či údržby.

Jedním z nejčastěji skloňovaných parametrů, který se odvíjí právě od kapacity baterie, je dojezd. Uvedené informace o dojezdu modelů je však třeba brát s rezervou, protože kromě kapacity hraje významnou roli i řada dalších faktorů (hmotnost cyklisty, styl jízdy, terén, úroveň asistence). Obvykle se dojezd pohybuje od 30 do 150 km, záleží na typu kola a jízdních podmínkách. Platí, že v případě používání speciálního režimu pro silnější záběr se dojezd snižuje. Maximálního dojezdu dosáhnete pouze v případě zapnutého režimu asistovaného šlapání.

Velikost rámu

Velikost rámu představuje rovněž jeden z klíčových parametrů. Jde o vzdálenost mezi středovou osou a koncem sedlové trubky. Obecně platí, že u městských typů jsou vhodnější nižší rámy, zatímco u horských či trekingových modelů se doporučují rámy o 1 až 2 palce větší (zajistí potřebnou stabilitu). Správný výběr tak závisí na postavě uživatele, zpravidla na jeho výšce. Pokud nemáte možnost model reálně vyzkoušet, u každého elektrokola najdete mezi parametry i tento údaj (obvykle v palcích).

Elektrokolo – velikost rámu

Nosnost a hmotnost elektrokola

V případě nosnosti elektrokola je potřeba myslet nejen na hmotnost cyklisty, ale i případné zavazadlo, které s sebou poveze (batoh, spacák, stan). V současnosti se standardní nosnost pohybuje v rozmezí 110 až 150 kg.

Dalším parametrem je hmotnost. Ta obvykle závisí na účelu, ke kterému je elektrokolo primárně určené. Stabilní modely stavěné do náročnějšího terénu mají zpravidla těžší kola i celkovou konstrukci. Jedním z faktorů, které ovlivňují celkovou hmotnost, je i materiál rámu. Nejtěžší jsou obvykle ocelové rámy, naopak modely z karbonu či hliníku patří do lehčí kategorie. Část váhy elektrokola však tvoří i samotný motor a baterie, přičemž celková standardní hmotnost je kolem 22 až 26 kg.

Ani levná elektrokola nejsou nejlevnější

Při výběru elektrokol hraje důležitou roli jak cena, tak i výrobce. Cenový faktor zpravidla odráží kvalitu výrobků, a tak jsme se v průzkumu zaměřili na nižší i vyšší cenovou třídu.

Na trhu najdete levnější modely v ceně přibližně od 19 000 Kč. Obvykle jde o městská či skládací elektrokola, která splňují základní požadavky na využití v jednoduchém terénu.

K vyšší cenové kategorii se přidává i vyšší kvalita. V rozmezí přibližně od 27 000 až do 42 000 Kč najdete modely se stabilnější konstrukcí, silnější baterií i slušným motorem. Může jít o trekingové či horské modely vhodné i do náročnějšího terénu.

Silná baterie, výkonný motor, lepší odpružení či vysoká nosnost jsou typické pro dražší elektrokola. Pro dobrodružné povahy se větší investice rozhodně vyplatí. Pevná horská elektrokola určená do náročných terénů se nacházejí v nejvyšší cenové kategorii (50 000+ Kč). Ta by však měla být zárukou bezpečné, stabilní a také pohodlné jízdy.

Žádané jsou značky Merida, Giant, Crussis i Cube

Podle portálu Heureka si prvenství mezi nejoblíbenějšími získala značka Crussis. Přestože jde o modely z vyšší cenové kategorie, řadíme je k elektrokolům s dobrým poměrem cena–výkon. V podobné cenové třídě se mezi městskými elektrokoly objevily i značky Devron, Kellys či Apache. Mezi levnějšími vynikla značka Proteco, naopak v kategorii dražších modelů jsou poměrně oblíbenými i značky Merida a Cube.

Otázky a odpovědi – FAQ

Zůstaly vaše otázky stále nezodpovězené? Připojujeme odpovědi na několik často kladených otázek ohledně elektrokol. Pokud byste však měli další nejasnosti, napište nám do komentářů. Otázky a odpovědi pravidelně doplňujeme.

Ano, dokonce to může být i docela výhodný krok, protože si kolo už nemusíte kupovat. Je potřeba zakoupit sadu na přestavbu, kterou vám následně odborníci mohou provést přímo v prodejně elektrokol.

Ano, na trhu je dokonce možné najít i modely určené konkrétně pro seniory. Mají například lehčí konstrukci či nízký nástup.

Důležité je zejména vypínání baterie a její dobíjení na plnou kapacitu. Pokud byste totiž nechali baterii déle vybitou, snižuje se její kapacita. Rovněž je třeba se vyvarovat příliš nízkým či vysokým teplotám. Ideální je udržovat ji v rozmezí od 0 do 30 °C.

Ne, baterie má po nabití určitou kapacitu. Pokud ji celou nevyčerpáte, není nutné ji dobíjet po každé jízdě.

S ohledem na motor a baterii je potřeba si uvědomit, že elektrokolo bude těžší než to klasické. Váha však záleží na konkrétním typu. Modely určené na silnice a nenáročné trasy mohou vážit přibližně do 25 kg. Některá horská elektrokola určená do náročnějšího terénu mohou vážit i do 40 kg. Hmotnost konkrétního typu elektrokola najdete uvedenou mezi parametry produktu.

Crussis One-Largo 8.6-S

Pánské elektrokolo s nosností 120 kg a dojezdem 150 km, Li-Ion baterie s kapacitou 630 Wh, motor Bafang M400 s točivým momentem 80 Nm.

Prohlédnout nejlepší nabídku

V našem testu si zasloužil slušné hodnocení i model Crussis One-Largo 8.6-S, a to zejména díky dobrému poměru ceny a kvality. Na základě jeho vlastností ho lze spravedlivě zařadit do kategorie elektrokol vyšší třídy. Jde o pánský model určený zejména pro náročnější trasy. Mezi kvalitní parametry opět řadíme integrovanou baterii Li-lon s články Panasonic 36 V / 630 Wh (17,5 Ah). Přestože je dojezd uváděn až do 150 km, je nutné si uvědomit, že jde o proměnnou hodnotu, která závisí na několika faktorech (terén, styl jízdy, hmotnost cyklisty a podobně).

Od vítěze našeho testu Crussis One-Largo 9.6-S se liší motorem Bafang M400 (Bafang MAX Drive), jehož hodnota točivého momentu je 80 Nm, tedy o něco nižší. Přesto jde stále o kvalitní centrální elektropohon s výkonem 250 W. Spotřebitelé pozitivně hodnotí výdrž baterie a dojezd. Hliníkový rám ve velikostech 18″ a 20″ spolu s koly o velikosti 29″ už v současnosti patří mezi běžné parametry horských elektrokol. Důležitým údajem je také maximální nosnost, která je 120 kg. I zde platí, že blatníky, stojan či osvětlení je potřeba dokoupit samostatně.

Pozitíva

Dojezd
Výkonná baterie
Nosnost

Negatíva

Vyšší cena

Typ: pánské ● Nosnost: 120 kg ● Maximální dojezd: 150 km ● Baterie: Panasonic Li-ion ● Kapacita baterie: 630 Wh ● Umístění motoru: středové ● Maximální výkon: 500 W ● Hmotnost (kg): - kg ● Průměr kol: 29″ ● Rám: 18″ a 20″

Crussis One-Largo 9.6-S

Pánské elektrokolo s nosností 120 kg, max. dojezd 150 km, středové umístění motoru, Li-Ion baterie, barevný LCD displej, chybí blatníky, stojan a osvětlení.

Prohlédnout nejlepší nabídku

Crussis One-Largo 9.6-S představuje pánský horský model vhodný zejména pro jízdu v terénu. Složitější terén zvládne díky kombinaci stability, výkonného motoru a baterie integrované do rámu elektrokola. Baterie Li-lon s články Panasonic 36 V / 630 Wh (17,5 Ah) tak rozhodně patří k silným stránkám tohoto modelu. Dalším z důležitých parametrů je dojezd, který se odvíjí i od kapacity zmíněné baterie. V případě Crussis One-Largo 9.6-S je uveden dojezd 150 km. Hnací silou elektrokola je motor Bafang M500 s točivým momentem 95 Nm a se standardním výkonem 250 W. Díky centrálnímu pohonu má kolo ideální vyvážení, vysoký efekt motoru, a proto je vhodné i do kopců a jiných náročných terénů.

Za dobrou stabilitou stojí jednak velikost kol – 29″, ale také geometrie hliníkového rámu ve velikostech 18″ a 20″. Vysoká nosnost 120 kg je v současné době poměrně standardní vlastností. Pozitivně vnímáme barevný LCD displej, který informuje o rychlosti, ujeté vzdálenosti či stavu baterie, a stejně tak USB port pro dobíjení mobilních zařízení. Součástí elektrokola však nejsou blatníky, stojan či osvětlení, což můžeme považovat za nedostatek, protože jde o relativně podstatné komponenty. Nicméně i v tomto případě existuje možnost samostatného dokoupení a následné montáže.

Pozitíva

Nosnost
Dojezd
Kvalitní motor

Negatíva

Žádné

Typ: pánské ● Nosnost: 120 kg ● Maximální dojezd: 150 km ● Baterie: Panasonic Li-ion ● Kapacita baterie: 630 Wh ● Umístění motoru: středové ● Maximální výkon: 250 W ● Hmotnost (kg): - kg ● Průměr kol: 29″ ● Rám: Alu 6061 (18″, 20″)

Lacná kvalita

Apache Matta Tour E4

Dámské krosové elektrokolo s nosností 120 kg a dojezdem 100 km, Li-Ion baterie s kapacitou 468 Wh, elektromotor Silent Plus, kontrastní LCD displej, příslušenství.

Prohlédnout nejlepší nabídku

Dámský krosový model s tichým chodem a efektivním využitím energie Apache Matta Tour E4 je vhodný do města, ale zvládne i nezpevněný terén. Kvalitní základ tvoří baterie Li-lon s kapacitou 468 Wh (13 Ah), která umožňuje dojezd do 100 km na jedno nabití.

Elektromotor Silent Plus se nachází ve středu zadního kola. Tím je dosaženo lepšího přenosu točivého momentu, což v terénu zabraňuje například prokluzování. Výkon motoru je standardních 250 W s točivým momentem 45 Nm. Pro ženy může být výhodou lehký hliníkový rám o velikosti 18″. Přesto má model dostatečnou stabilitu, kterou zajišťují i ​​kola o velikosti 28″. Vysokou nosnost do 120 kg lze také považovat za jednu z kladných stránek. Co se týče příslušenství, elektrokolo koupíte spolu s blatníky, stojanem a hliníkovým nosičem. Příjemnou součástí je i kontrastní LCD displej, díky kterému máte přehled o své jízdě či výkonech. Výhodou je rovněž nabíjecí USB konektor.

Pozitíva

Elektromotor Silent Plus
Vysoká nosnost
Příslušenství

Negatíva

Menší dojezd

Typ: dámské ● Nosnost: 120 kg ● Maximální dojezd: 100 km ● Baterie: Li-ion ● Kapacita baterie: 468 Wh ● Umístění motoru: zadní ● Maximální výkon: 250 W ● Hmotnost: 24 kg ● Průměr kol: 28″ ● Rám: 18″

Haibike FullNine

Unisex elektrokolo s integrovanou baterií 625 Wh, motor Bosch Performance CX 4GEN / s otáčkami 85 Nm, dodává se bez blatníků a stojanu.

Prohlédnout nejlepší nabídku

V případě, že chcete mít doma špičku mezi elektrickými koly, rozhodně je Haibike FullNine modelem, který vás o výhodách a kvalitách elektrického kola přesvědčí. Potenciální zákazníky odradí vysoká cena. Berte však v úvahu, že i mnohá profesionální kola bez elektrického pohonu stojí stejné peníze. Elektrokolo těží především ze spolupráce s firmou Bosch. Samotný motor Bosch Performance CX 4GEN má maximální výkon 250 W a točivý moment až 85 Nm. Řazení je od společnosti Shimano a nastavit si můžete až 12 stupňů asistence. Kolo dokáže efektivně zabrat i v náročném terénu. Díky celoodpruženému rámu se koneckonců nemusíte bát ani náročnějšího terénu.

Baterie s kapacitou 625 Wh je umístěná ve středu. Nabíječka je rovněž od společnosti Bosch a dobíjí proudem 4A. Důkaz, že je kolo opravdu určené i do náročnějšího terénu, ukrývá samotný rám. Ten je hliníkový, ale mnohem zajímavější je vidlice, ta kombinuje systém vzduchu a oleje, její zdvih je 140 mm a jde o komponent profesionálního výrobce RockShox Pike Select RC. Vzduchový tlumič je od stejného výrobce – RockShox Deluxe Select Plus. Přehazovačka je stejně jako kazeta a převodový řetěz značky Shimano. Chválíme také to, že výrobce nešetřil ani na brzdách. Jedná se o hydraulické brzdy MT420. Na jejich vysokou citlivost je třeba si zvyknout, efektivita je však vysoká.

Do terénu jsou určené i pláště Schwalbe Nobby Nic Evo SnakeSkin. Zřejmě nepochopitelným nedostatkem je, že i v tomto případě nejsou dodávány blatníky či základní osvětlení nebo odrazky. Pedály jsou hliníkové. Opomenout nesmíme ani další elektro prvek, kterým je displej Bosch Purion s dotykovými tlačítky, kde najdete zobrazené všechny důležité údaje. Ten zobrazuje stupeň asistence, rychlost či aktuální dojezd. Umístěn je na levé straně řídítek. Horské kolo Haibike FullNine rozhodně patří k prémiovým modelům, které svoji cenu vysvětlují vysokou kvalitou celoodpruženého rámu, kvalitními komponenty a také skvělým dojezdem a propracovaným pohonem. Pokud nehledáte elektrokolo ze „stropu“ nabídky, určitě vás nezklame elektrické kolo Crussis e-Largo, které má dojezd 150 km a odpruženou přední vidlici.

Pozitíva

Propracovaný pohon a skvělý dojezd
Celoodpružený rám
Design a kvalita zpracování

Negatíva

Vysoká cena

Typ: pánské/dámské/horské/celoodpružené ● Nosnost: 120 kg ● Hmotnost: - kg ● Maximální dojezd: 180 km ● Baterie: integrovaná ● Kapacita baterie: 625 Wh ● Otáčky motoru: Bosch Performance CX 4GEN / 85 Nm ● Umístění motoru: středové ● Maximální výkon: 250 W ● Průměr kol: 29″ ● Pláště: Schwalbe Nobby Nic Evo SnakeSkin

Testované produkty

Ďalšie články z kategórie Kola

Vaše hodnocení:
(93%)